Galeria Narzędzia O mnie Linki Kontakt

PL EN
HTML5 Canvas is not supported

Mrówka Langtona jest prostym automatem komórkowym opisanym przez Chrisa Langtona w 1986 roku.

W automacie tym istnieje jedna wyróżniona komórka, nazywana mrówką, która ma określony kierunek ruchu i poruszając się po planszy zmienienia stan innych komórek.

Charakterystyczne dla Mrówki Langtona jest to, że choć początkowo odwiedzone komórki tworzą chaotyczną formę, to po około 10 000 kroków mrówka zaczyna replikować pewien wzór, tzw. autostradę.

Zasady zachowania mrówki:

  • Porusza się po nieskończonej planszy podzielonej na kwadratowe komórki. Pola planszy mogą mieć jeden z dwóch kolorów: biały lub czarny.
  • Na polu białym, obraca się o kąt prosty w lewo, zmienia kolor pola na czarny i przechodzi do kolejnej komórki.
  • Na polu czarnym, obraca się o kąt prosty w prawo, zmienia kolor pola na biały i przechodzi do kolejnej komórki.
  • W mojej implementacji plansza jest ograniczona, zawijając się na krawędziach.

    Więcej informacji

    © Copyright 2010-2016 Jakub Hałun

    Ta strona korzysta z plików cookie ("ciasteczek") w celu tworzenia anonimowych statystyk odwiedzin.
    Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies.